הפיסות התל אביביות להן מוקדש ספר זה הם כמו קטעים ביצירה מוזיקלית העומדים כל אחד בזכות עצמם. אלה שקטעים אלה אינם פרי דמיון יצירתי, אלא פרגמנטים של דיון שמבקש לזרות אור על העיר תל אביב (מאז 1950: תל אביב-יפו) כישות היסטורית שקיימת כמכלול מרוכב ודינמי של אירועים, התנסויות, חוויות, מקומות, דימויים ודימויים עצמיים, תדמיות, קלישאות, סטריאוטיפים, סיפורים, מיתוסים, זיכרונות, אנקדוטות, תפיסות רעיוניות, אינטרסים, הצלחות וכישלונות.
הספר כולל ארבעה שערים הכוללים כל אחד מספר פרקים:
השער הראשון: 'על העבר' - עוסק בשלושה אייקונים ציוניים שהם חלק מהגאוגרפיה ההיסטורית של תל אביב.
השער השני: 'שמה הולך לפניה' - מוקדש לדיון במופעי ובהיקרויות השם 'תל אביב' בעולם הרחב ובישראל.
השער השלישי: 'על הנייר' - עוסק בשתי אנדרטאות גבורה שהקמתן היתה על סדר היום של ההנצחה העירונית, אך לא נבנו מעולם וכך נותרו על הנייר בלבד.
השער הרביעי: 'על השלטים' - מוקדש לשלטי רחובות תל אביב. במוקד הדיון שיום רחובות כהליך של הנצחה.
הפיסות התל אביביות באות לידי ביטוי חזותי גם בחומרים גרפיים ובעיקר בצילומים. מעבר להיותם של אלה איורים חזותיים לטיעונים המובאים באופן מילולי, הם גם פיסות תל אביביות בזכות עצמן שיש להן ערך תיעודי ואולי אפילו אסתטי משל עצמן.